Zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci do 2 lat nastawione na pobudzanie rozwoju mowy, stymulacje zmysłów i budowanie czytelnej komunikacji z dzieckiem. W semestrze wrzesień-grudzień 2024 proponujemy spotkania w formie Gordonek.
GORDONKI to zajęcia umuzykalniające dla najmłodszych. Ich nazwa pochodzi od nazwiska profesora Edwina Eliasa Gordona, amerykańskiego muzyka jazzowego i twórcy teorii uczenia się muzyki. Celem zajęć jest uwrażliwienie dzieci na piękno muzyki poprzez osłuchiwanie się z prostymi melodiami i rytmiczankami.
Termin: WTORKI 9.00-10.30
START: 14 stycznia 2025 wtorek
Wiek: 6-24 miesiące
ZAPISY do jednej grupy na cykl spotkań w okresie wrzesień-grudzień, czas trwania: 1,5 godziny:
9-9.30 – czas na zebranie grupy, swobodna zabawa w bawialni, oswojenie z miejscem
9.30-10.15 – zajęcia prowadzone
10.15-10.30 – swobodna zabawa na zakończenie, czas na posiłek, uprzątnięcie sali
Zajęcia BEZPŁATNE, realizowane w ramach projektu „Ta Szansa dla Rodzin BIS” dofinansowanego ze środków m.st. Warszawy. Więcej o projekcie: https://www.taszansa.pl/projekty/
Pierwszeństwo zapisu dla mieszkańców Targówka rewitalizowanego, którzy nie korzystali jeszcze z oferty naszego klubu oraz dzieci objętych opieką, edukacją z placówek partnerskich (żłobków, przedszkoli, OPS) znajdujących się na terenie w/w obszaru
Lista ulic obszaru rewitalizowanego – https://www.taszansa.pl/spis-ulic-obszaru-targowka-rewitalizowanego/
Osoba prowadząca: Katarzyna Wilim-Maziejuk. Certyfikowany instruktor zajęć Gordonki. Wiedzę i umiejętności zdobywała pod okiem Piotra Łukasika- pana Pam Pam. Z wykształcenia polonistka, z doświadczeniem pedagogicznymi muzycznym. Od kilku lat prowadzi zajęcia w żłobkach, przedszkolach i salach zabaw. Na co dzień mama Antka. Lubi podróże i rozwój osobisty.
REGULAMIN dostępny na stronie https://www.taszansa.pl/regulamin-warszawskiego-klubu-dla-rodzin-ta-szansa/
DRODZY RODZICE/OPIEKUNOWIE POTRZEBUJEMY OD WAS:
- Punktualności
wtedy dzieci wiedzą co je czeka i czują się wraz z Tobą bezpiecznie - Skupienia podczas zajęć
głośne rozmowy pomiędzy uczestnikami rozpraszają prowadzącego a przede wszystkim dzieci - Przestrzegania i dostosowania się do planu ramowego zajęć
uczmy dzieci przestrzegania zasad na zajęciach i sami ich przestrzegajmy (jest odpowiedni czas na zabawę, sprzątanie, zajęcia i posiłek przy stoliku) - Aktywności i zaangażowania
Wy również macie wpływ na to jak będą wyglądały zajęcia - Dostrojenia do potrzeb dziecka i prowadzącego
obserwujcie swoje dziecko, jeżeli potrzebuje więcej czasu na oswojenie się z nowym miejscem, zajęciami, osobą prowadzącą i innymi dziećmi pozwólmy mu na to - Koncentracji na relacji ze swoim dzieckiem
pozwólcie dzieciom na ich własną aktywność, w której możemy je wspierać (nie róbmy niczego za dzieci), zachęcajmy dzieci do zabawy (nie zmuszajmy ich), doceniajmy ich trud, bądźmy przy nich blisko i podążajmy za nimi
- Abyście nie oczekiwali za wiele od swoich maluchów (np. tego że będą w zaplanowany sposób uczestniczyć w proponowanych zajęciach)
dajcie im czas na przyzwyczajenie się i poznanie zajęć, będziemy je wspólnie zachęcać do zabawy. Starajcie się nie krytykować dzieci, a jedynie wzmacniać ich pozytywne zachowania - Aby w momentach trudnych (np. oznaki zmęczenia, złość, płacz) odpocząć i wyciszyć się poza salą
takie emocje są bardzo ważne i potrzebne. My jako dorośli powinniśmy uczyć dzieci akceptowania i radzenia sobie z nimi - Zwracania uwagi na sytuacje niebezpieczne, reagowania w sytuacjach konfliktowych, przeszkadzających w zajęciach
o bezpieczeństwo swojego dziecka dbasz Ty, o bezpieczeństwo wszystkich dzieci dbamy razem - Dbania o porządek
pamiętajcie, dzieci uczą się przez naśladowanie. Jest czas na przyjemności ale i na obowiązki. Ostatnie minuty zajęć przeznaczone są na wspólne porządkowanie sali i sprzątanie po zabawie plastycznej. Podczas zajęć dostępna jest również kuchnia z której można korzystać – podgrzać posiłek dla dziecka, zrobić kawę, herbatę – prosimy o zmywanie po sobie naczyń
Odrobiny humoru i przyjaznego nastawienia do siebie i innych